onsdag 11 maj 2011

Sista natten med gipset

Har tränat sista passet med gipset idag. Vi har fått cykla! Jag gillar egentligen inte alls att cykla på motionscykel, bland det tråkigaste jag vet..... om man kan göra en massa andra kul grejer, springa, spela fotboll, klättra, you name it. Nu kan jag inte det och då är det sjukt kul att få cykla. Ger inga som helst garantier på att jag kommer fortsätta tycka att det är kul, kanske inte ens tycker det är kul på fredag när jag gör det igen, men idag är det kul och det gör mig glad. Har testat rodd innan, med stackars högerbenet och gipset hängandes på sidan. Gick jättebra tyckte jag och körde på tills jag en kväll hade sån värk i högeraxeln, som riktig mjölksyra typ. Den fick liksom ingen hjälp av högerbenet som vänsteraxeln fick, blev lite för mkt tror jag. Ingen sådan snedbelastning med cykel, mkt bra, mkt bra.

Nu är jag alltså snart vid första milstolpen, gipsborttagning och 1/12 av tiden, 8,3% avklarat. Har spenderat två veckor, dygnet runt med gipset, umgåtts intensivt kan man säga. Kommer jag sakna det och ha separationsångest? Skulle inte tro det. Kommer inte direkt fälla en tår om det visar sig att de måste bränna upp skiten för att det är en sanitär olägenhet.

Har drömt två drömmar om hur benet kommer se ut under gipset. Första drömmen var förra veckan. Tar bort gipset och därunder är som en smal utskuren klyfta ändå från hälen upp till knävecket. Såret är ngn cm brett och man ser ända in till vadbenet. Jag tycker det känns lite obehagligt men läkaren skickar hem mig och säger bara "var försiktig så du inte får någon smuts i såret". Hur ska det här gå tänker jag i drömmen och vaknar sen och är ändå lite glad att det sitter ett gips över den äckliga klyftan. Dröm nummer två var i förrgår. Gipset tas bort och såret har läkt rätt fin fint förutom små geggiga fläckar precis vid stygnen, helt hanterbart. Men håret på benet har växt och inte bara växt ut som på håriga tjejben utan som på en manliga grottmänniska (tror dom hade mer hår på benen än dom kvinnliga) så man knappt ser att det är hud under. Om jag måste välja ett av dessa två alternativ tar jag ändå 2:an. Men det känns som att vad som än finns därunder kommer vara en positiv överraskning.

För övrigt så går det sådär med mina morgonrutiner, men jag jobbar på det, särskilt på kvällen när jag går och lägger mig, då är jag helt säker på att jag kommer upp i tid. Men inför imorgon känns det bra, ska ju faktiskt ta bort gipset, snacka om att ha ngt att gå upp för.

Dagens + Skypa med Thunis. Båda två skulle gå och hämta snus och Thunis skriker (när hon redan tjuvstartat) FÖRSTEN TILLBAKA!!!!!! Jag vinner, utan tidsavdrag för handikapp.

Dagens - Kan inte vara med och spela derbyt ikväll :(

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar