onsdag 18 maj 2011

Mac och Max

Macen och Max är två stora delar av min vardag just nu. Max är den mest lätthanterliga av dem två. Jag är inte jättebra på Macen. Thunis styrde upp den när den var ny och om jag ska vara ärlig har jag inte gjort sådär jättemycket med den i uppstyrningssyfte sen dess (typ ett år sedan). Nu är Thunis här och tyckte jag skulle rensa upp lite, t.ex ta bort dom 160 Gb som låg på hämtade filer och bara skräpade. Massa skolarbeten, filmer, you name it. Markerade alla och skulle ta bort men lyckades istället trycka på öppna. Alla filerna öppnades samtidigt, det bara smattrade upp ca en miljon grejer på skärmen, helt galet. Det som syns på skärmen är "bara" den del av filerna som var powerpoints, 1/40 del kanske. Tur att Thunis är här och styr upp. Har överseende med att hon garvade sig igen hela datasupporten för den här gången.

För övrigt tror jag jag vant mig vid Maxlukten. Körde ny strumpa idag och när jag körde fotluftning luktade jag på strumpan och blev glatt överraskad att den inte luktade äckligt. Lät F lukta, han rynkande på näsan och sa: men fy f-n Stina!. Ja ja tänkte jag, han är ju lite känslig för lukter och tvingade dyngförkylda Thunisutanluktsinneförtillfället att lukta. Tydligen hade hon ändå lite luktsinne kvar... Inte helt nöjd med det var hon just då. Dom kommer nog vänja sig dom med om ett par dar. Nu ska jag sluta tjata om lukten.

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar