måndag 23 maj 2011

B&B

Sen jag och Fredrik flyttat till Gbg har vi drivit ett gratis B&B hemma hos oss, framför allt på sommaren. Veckan som gått har det varit en intensiv vecka för personalen (Jag och F) samt den nyanställda för året, Max och sist men inte minst Thunis som fått ta någon typ av kibbutznikroll. Vår favorittrio från Öret har bott här i helgen och vi har både fredag och lördag haft diverse löst folk hängande här i en salig blandning av gbg- varvet löpare, barn, grannar, fd örebroare och örebroare. Underbara människor. Är helt slut men fått så mkt energi och kärlek att jag nog glider på den vågen ett bra tag (efter att ha sovit ca 1 dygn). Återkommer med lite bilder och grejer när jag orkar resa mig från soffan.

Tankemässigt har jag liksom tagit som en paus från hälsenan. Thunis har halvt kört ihjäl mig på gymmet och Max med crapkryckorna är ju med hela tiden men jag har haft alldeles för trevligt för att ha tråktankar. Fick samtal från sjukhuset i fredags om att jag ska dit imorgon, tisdag för gradinställning. Blev först irriterad för jag är ju så uppstrukturerad i mina veckor med halvlekar och så kraschar allt för jag får en tisdag istället för torsdag. Men efter att första chocken lagt sig så tyckte jag naturligtvis det var väldigt trevligt besked. Två dagar tidigare! 15 grader here I come! Sen för framtida gradjusteringar behöver jag inte leva i ovisshet om exakta dagen för då styr Karin (sg) upp det. Karin skulle aldrig mixtra med dagar om det inte fanns en riktigt bra anledning.
 
För övrigt körde jag, Thunis och Dala ett rejält överkroppspass idag innan Thunis åkte mot Sveriges baksida. Fokus låg på triceps. Det var lite gnäll på Dala så som straff fick hon direkt efter sista övningen ta på sig Max och testa hur skönt det är med kryckhoppning direkt efter att bicepsarna gått in i väggen. Skulle haft kameran med mig. Eller inte, för jag ser ju antagligen likadan ut. Hallå Faunen! 

Imorgon har det gått exakt fyra veckor sedan hälsenan rök. Vad fort det gått säger folk. Jag har inte bestämt mig för om det gjort det eller inte. Fast den sista veckan har gått fort iallafall. Måste reda ut tidsbegreppen ordentligt någon gång. Fyra veckor är ju bara 28 dagar, inte en månad, eller? Hade det varit februari och skottår hade det funkat.

Dagens + Har idag av en läkare fått en ny bild av hur hälsenan såg ut när den gick av. "Tänk dig två blodiga golvmoppar en bit ifrån varandra". Det var väl en lite kul beskrivning. 

Dagens - Stress att hinna dra kortet på spårvagnen innan den börjar åka. Riktigt vingligt. Höll på att trilla in i en liten tant idag.

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar