onsdag 4 maj 2011

Numbers

Jag gillar siffror. Man kan sätta siffror på rätt mkt, rehab är ett utmärkt exempel. Nu har det gått en vecka, det är 1/24 av sex månader, drygt 4%. Det är 7 dagar kvar till gipset tas bort, så på gipsfronten har jag snart passerat 50%. Gips+ Ortosen (stöveln som jag kommer få ha 6 veckor) totalt 8 veckor så där är jag på 12,5% av tiden. Jag tar sprutor på mig själv för att undvika proppar (vore inte bra för procentsatserna om jag fick det, propp alltså), tagit 8 av 12 vilket är 66,7%. Den kommer jag kunna bocka av först, ska bli skönt, även för Fredrik som mår lite dåligt av att ens veta att det finns sprutor i lägenheten. Räknar nu dessutom på 6 månader totalt för sjukgymnasten har naturligtvis varit här och läst (dukanintebliarg Karin)!

Tror jag fått det här med att gilla siffror från pappa, han gillar sånt. Fick för ett tag sen ett samtal från honom där han frågade om jag kunde räkna till 7 miljarder. Fundera lite på det så återkommer jag med lite siffror.

Har idag avklarat rehabpass 3, eller rehab och rehab, får ju inte träna det som behöver rehabas så egentligen är det ju träning bara. Folk på gymmet tycker nog man är knäpp som tränar med gips, vem gör det egentligen? Inte jag för några år sedan antagligen. Jag är tacksam för den styrketräningsrutin jag fått senaste åren. Jag är även tacksam att jag har rehabhjältar i laget ett par stycken som vet vad som väntar och vad som krävs, rehabelit i yttersta världsklass! Men jag tycker mig kunna skönja en liten grop i gipset där jag hade vikten i bensparksmaskinen så det blir nog inte så tunga vikter på den på ett tag...

Annars är det lite tungt idag, truppen till sista lägret inför VM tas ut..

Dagens + : Olivia kom på oväntat besök och hade med sig murgröna som hon planterade i balkonglådan.. så go är hon!

Dagens - : Jag vet att det är lite elakt, men barn som spelar instrument riktigt illa och gör det offentligt och så måste man tycka det är bra fast det låter skit bara för att dom är barn .... Tänkte radera detta först, men wtf min hälsena är faktiskt av och då behöver man inte pjoska med alla såhär i början.

2 kommentarer:

  1. DU är så klok och beskriver allt såååå bra! Dagens plus var ju en riktig höjdare med :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin balkonglåda har jag, riktigt fin!

    SvaraRadera