tisdag 17 maj 2011

Roomies och 30 grader

Hemma i Gbg är jag och Fredrik roomies (bland annat). När man spelar i landslaget kan man vara borta sammanlagt rätt många veckor på ett år, där har jag en annan roomie, Thunis. Man lär känna varandra rätt väl, skaffar rutiner och ja man bor helt enkelt ihop. Nu kommer inte jag och Thunis vara roomies i landslaget på ett bra tag tyvärr. Då kommer Thunis, som den ultimata roomien hon är, hit istället och jag får ha båda mina roomiesar under samma tak ett tag! Morgonpigg och världens bästa morgonhumör har hon, hoppas det smittar av sig på herrn i huset (vet redan att jag tyvärr inte är mottaglig).

Mitt nuvarande sätt att tackla hälseneskiten är att ta det i två veckors perioder i totalt sex veckor med halvlek efter en vecka. Fick Max i torsdags vilket innebär att det är halvtid om två dagar, känns skönt. Anledningen till tvåveckorsperioderna är att jag då svänger förbi sjukhuset och ändrar vinkeln på Max som i dagsläget står på 30 grader ner från när man har foten vinkelrät mot benet. Nästa torsdag blir det 15 grader och två veckor efter det +7,5 grader!!!! Men nu ska vi inte hetsa upp oss över det redan nu utan ser fram emot 15 graders ökningen OCH att få gå utan kryckor hemma. Max börjar redan lukta riktigt äckligt, tjockt syntettyg dygnet runt när det är sommar plus att jag tränar med honom. Smart som jag är lyckades jag dock tjata till mig en extra innerdel som jag fick gömma i väskan så ingen skulle se att jag fick en extra, bra tänk där. Tjatade dessutom till mig två extra strumpor att ha under (den ena har jag i och försig lyckats tappa bort) så jag kan tvätta dom då och då.

För övrigt skulle jag vilja ha lite bok och filmtips. Har allt lyckats hitta statistikfunktion på bloggen så jag vet att ni är ett gäng som tittar in och kollar att jag fortfarande lever. Ska ju lufta foten ett par ggr om dagen och det är ett jädrans meck att sätta på och av Max, så en anledning att sitta still mer än fem minuter skulle uppskattas.

Dagens Max +: Gör ingenting att strumpor är omaka efter tvätt, använder ändå bara den ena.
Dagens Max - : Lukten. Allvarligt? Den är inte ok och åter igen är det ju egentligen jag som luktar.

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar