onsdag 25 maj 2011

Hänt i veckan

Krisse får sjukligt med beröm för sin fickparkering tills hon är liiiite seg på dragläget, oops, buckla i nummerplåten. Det blir till att skriva lapp och lägga i rutan och sen benen på ryggen. Det blir lite stress och först kommer Krissy på att hon glömt en platta öl i bilen. Efter en vända tbx kommer Jenny på att hon glömt innerdelen till vagnen i bilen (som tur var utan barn i). Tur man har Max+ kryckor, behöver inte ens för artighetens skull erbjuda mig att hämta.

Häng i salongen på B&B:t
Mina roomies är inte vana vid att vara roomies med varandra. Efter fem dagar blir det bråk.
Har egentligen ingen kommentar till denna. Skulle jag vara tvungen att skriva en lista på grejer man kan göra med dill skulle inte detta vara med ens på topp 1000 listan.
Vid matbordet två timmar innan start:
Jag: Har du bestämt om du ska springa?
Fredrik: Jag skiter nog i det. Tror inte mina knän pallar
Jag, Thunis, Björn: Ok
Fredrik: Eller ska jag springa? Är lite sugen..
Jag, Thunis Björn: Gör det då
Fredrik: Fast ne, det är ju dumt, har ju inte tränat och hade riktigt ont förra året.
Jag: Ja, det hade du, kunde inte gå ordentligt på flera veckor.
Fredrik: Mmmm
Fredrik: Fast det vore ju kul, kliver av om det gör för ont.
Jag: Ok
Fredrik: Fast ne, känns onödigt att riskera
Jag: Ja, men strunta i det då.
Fredrik: Fast jag är lite sugen
Jag: BESTÄM DIG!
(Thunis och Björn håller sig nu klokt nog utanför diskussionen)
Fredrik blir sur, slänger på sig löpargrejer och springer varvet. Han kommer in på tiden 01.06.38!!!!!!!! Not, han är ju inte kenyan direkt. Men grym var han!
Top Notch mammorna Inga och Jenny. Får ett sms av Jenny precis innan vi möter upp dom här: Jag kan bära dig i bärselen om du vill? Det kallar jag en riktig kompis. 4 åriga sonen stannade hemma i Öret denna gång och när Jenny pratade om mig frågade han: Är det hon som tappat hälen? Top Notch barn också alltså.


Matchuppladdning i motljus med räkmacka och grannar på Heaven 21.

Kryckan är med på det mesta. Thunis och F kör mage medan jag får hoppa på ett ben. Tack tack.

Småbarnsförälderhumor: blöja på huvudet..
Sist och minst, såhär ser hälen ut. Fint säger dom som kan. Kanske inte det det ordval jag använt som beskrivning men har tydligen läkt bra= viktigast. Äckligt det där blåa tänker ni, men det är färgpennan från operationen, har inte direkt velat gå på det med nagelborste.
Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar