måndag 6 juni 2011

FFW

Om den där snabbspolningsknappen jag pratade om funnits hade jag varit väldigt nära att pilla på den nu. Väldigt nära. Drygt två veckor kvar med Max och det är lite limbofeeling på situationen nu. Dragit på mig en liten infektion i såret = träningsförbud, två ton penicillin och frågan: kommer jag få ställa om skenan imorgon som planerat? Är i vanlig ordning grym på att tajma grejer så jag såg till att få infektionen precis innan en massa röda dagar så det skulle bli lite extra meckigt att få såret undersökt. Hade detta inte hänt hade jag fått köra wetvest nu, sprungit fast i vatten, hade varit väldigt trevligt. Så tack så j%€"&%&%€a mkt lilla bakterien eller kvarglömda stygnet för det! Du kommer få igen! Om jag för en vecka sen var less på Max så kan jag meddela att jag inte direkt tycker det är roligare nu men har jag fixat sex veckor utan att gnälla så fixar jag två fjuttiga veckor till, bring it on!

Fast det värsta är egentligen inte att stappla omkring med Max, det funkar även fast det är bökigt. Det värsta är att känna att jag inte fyller någon funktion, eller jag vet att jag fyller en funktion men inte den jag är van vid. Ha krav på mig och känna att jag bidrar med något, lyckas eller misslyckas. Nu har jag en hel sommar framför mig där jag kan göra vad jag vill. Har ingen speciell funktion att fylla förutom att bara vara. Detta är alldeles säkert enormt lärorikt och utvecklande på alla sätt och vis. Märker redan att jag är mer uppmärksam på vad jag egentligen tycker, tänker och känner när jag för engångsskull inte har en massa "bollar i luften" (ha ha, va torrt). Det är intressant, känns som att lära känna en ny person. Så fort det tycker upp en situation nu som kan tänkas vara jobbig så tänker jag: jaha, undrar hur jag kommer reagera på detta och rätt ofta blir det inte som jag trott att jag skulle reagera. Intressant, intressant, fast är fortfarande sugen på ffw knappen för intressant är inte = kul. Imorgon har det iallafall gått exakt sex veckor, två veckor kvar till 1/3 är gjord, 1/3 är rätt mkt, 33%, kommer kännas bra. Ser framemot att äntligen få köra rehab, riktig rehab på senan, inte bara hålla igång allt annat utan få lilla senan att komma i speldugligt skick igen. Kanske kommer kännas som att jag har en funktion där, kanske inte, ska bli intressant att se!

Hade för övrigt lagfest igår, underbara fantastiska laget. Skrattat så jag grät.

+ Fredrik som fiskar upp mig när jag är nere och fortsätter dra torra skämt fast han inte vet om jag kommer skratta eller gråta.

- Lite klagomål på tre cm tjocka fleeceinnerfodret på Max, kom igen, var är ventilerade sommarkollektionen? Det var 30 grader ute igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar