söndag 26 juni 2011

Poststickningsdepression


"Höstens hetaste tubhalsduk" är klar och jag har en poststickningsdepression. Känns så tomt, har varit så trevligt att ha något kreativt att göra på kvällarna. Men köp mer garn och sticka mer då och sluta gnäll tänker ni. Ja jag ska. Blev klar med den i fredags och sedan dess har alla garnaffärer varit tvärstängda så det har inte varit så enkelt att få tag på garn. Men imorgon är det naturligtvis öppet så då kommer jag stå och hänga på låset och banka på dörren med kryckan 10 min innan öppningsdags. Njuter ändå lite av denna depression eftersom jag vet att den går över imorgon, en tredagarsdepression liksom. Dessutom kan jag nu under tiden googla och youtuba stickningstips. Tittade t.ex på ett klipp från youtube : "grandma´s loose cut-off", hur man gör en lös avmaskningen (nej detta gäller inte katter utan stickning) så kanten på halsduken inte blir för stram. Blev mycket bra, tack Grandma!

Jag vägrar ha en postavslitenhälsenadepression eftersom den blir så lång. Det går hyfsat bra för det mesta. Blir som en liten tävling kan man säga, mellan mig och postavslitenhälsenadepressionen som jag är fast besluten att vinna. Pahd har vunnit några gem men jag leder matchen efter en av totalt tre perioder (ja, jag vet att jag blandar olika sporter här men det får man göra när man slitit av hälsenan). Lite fördel för pahd nu under VM tyvärr men jag tänker att svenskar är bra på att slå i underläge så jag ger mig in i andra perioden med hyfsat gott mod.


Nu är jag iallafall på gång på allvar med rehabträning för tjocka senan. Lite läskigt i början men ändå kul och inspirerande, känns mer som jag är på väg åt rätt håll nu. Det har varit mycket tjat om tåhävningar från alla möjliga håll när det gäller hälsenan. Så jag har förstått att det kommer bli en hel del sådana i alla möjliga varianter. Mitt nya lilla projekt jag ska ha nu är att räkna hur många tåhävningar jag gör, känns lite mindre segt då. Jag började i torsdags med att göra 3x20 sittandes och sen fredag, lördag och söndag 2(3x20). Jag har alltså gjort 420 tåhävningar hittills. Sen är det en hel drös med andra gummibandsövningar men det orkar jag inte hålla reda på. Var på gymmet idag och efter att fått skavsår av cykeln körde jag gummibandsövningarna på foten. Kändes helt sjukt bra, inte ont eller stramt alls! Fan va bra tänkte jag tills jag kom på att jag satt och körde med vänsterfoten. Så orutinerat.

För övrigt så saknar jag Dala här hemma nu. Hon har varit mitt största rehabfan. Genuint intresserad av alla små framsteg med Max och gladdes med mig så fort jag kunde göra något nytt och lyssnade intresserat på mina sammanfattningar av allt skit jag googlat på om hälsenor. Fredrik är också bra men det blir lite för mycket hälsenesnack för att kunna få entusiastisk respons på allt. Men jag hoppas iallafall att Dala inte kommer hem på ett bra tag.

Tåhävningsstatus: 420st

Oao/ S

1 kommentar: