tisdag 6 september 2011

Fy 17

Testdags på rehab igår. Lår, vader och dorsalflexion mättes och vaden med ihopsydd hälsena fick köra tåhävningstest. 17 st godkända tåhävningar fick den, de sista något tveksamma, men ändå! 17 stycken! Kommer fortfarande ihåg när tanken på en enda liten tåhävning fick mig att rysa i hela kroppen så jag gläds faktiskt lite åt detta. Eftersom bestämt mig för att vara positiv hela dagen gladdes jag även åt att känna mig som ett djur på väg till slakt/ styckning med en massa blåa streck som markerade de vart filéerna sitter (eller så var det för att markera vart musklerna börjar/ slutar för att kunna mäta jagvetinte). Karin tyckte iallafall att jag i egenskap av köttstycke klarade godkänt och fick börja springa runt koner och hoppa. Kändes konstigt att hoppa, inte särskilt mycket snärt i senan, långt ifrån Christian Olssonklass. Konstigt men även det lite kul, ger ett visst hopp (blääävatorrt). Jag fortsätter även med att vägra ge upp jakten på motivation trots kraftig motvind. Lagt ner en hel massa tid på att fylla ipoden med varenda pepplåt som finns och det fungerade riktigt bra. Musik är bra grejer. Spelar man tillräckligt högt är det i princip omöjligt att tänka och är det bra musik bli man dessutom glad. Hurra för musik! När jag cyklade hem från konditionspasset kände jag mig gladare än de cykelpendlare (som för övrigt verkar vara jagade med blåslampa allihop) såg ut att vara. Det fick mig ioförsig att tycka lite synd om dem, trots hela hälsenor. Men det kanske bara är deras speedcyklingsface. Det kanske inte går att se ut på något annat sätt när man cyklar så fort. Mötte även en av de läkarna som opererade mig på cykel med en ridhjälm klädd i jeanstyg på huvudet. Eller så var hon bara väldigt lik henne... Jag var ju rätt drogad när jag såg henne sist. Piffig hjälm i vilket fall som helst.

För övrigt snackas det moppe här hemma. Eller scooter kanske det heter. Det är ett j/&%€)()?)"la tjat här om köpa eller inte köpa. Ni kanske minns diskussionen inför göteborgsvarvet? Den nivån är vi på, fast istället för att pågå under ett par timmar så är vi nu uppe i ca en vecka.

Tåhävningsstatus: 11 381st

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar