tisdag 27 september 2011

Börjar ljusna efter en regnig måndag

Som jag sagt tidigare har jag ett pågående projekt under denna skadetid. Intevarabitterochtyckasyndommigsjälvprojektet. Jag försöker vara positiv och fokusera på bra saker. Detta har faktiskt gått riktigt bra. För det mesta. För alla regler finns det undantag som bekräftar regeln och ett sådant undantag hade jag igår. Efter en weekend i Örebronx hade jag en helvetesmåndag framför mig. Massor i skolan och en massa saker jag var tvungen att fixa samt två träningspass som skulle klämmas in där någonstans. Fixade halva dagen med hyfsat positiv inställning men sen när vi inte skulle träna på Valhalla för det var någon &%€%#" match där utan fick åka i bilar till ett annat %##"/&(/() ställe. I samband med detta började det regna. Jag skulle bara springa intervaller ca 40 min eftersom jag strax innan kört ett rehabpass med en massa hopp och grejer och i brist på egen bil fick jag "glatt" sitta i regnet och vänta ut träningen. Iskall, genomblöt men fortfarande vid hyfsat gott mod åker vi tillbaka till Valhalla där vi inte får duscha för /&%&%€) matchen. Sätter mig nu utan känsel i fingrarna på cykeln och när jag kommer upp på Mölndalsvägen börjar det ösregna och blåsa motvind så in i (/&%&%€(). Där passerades  gränsen och jag var nära att kliva av cykeln och bara skrika rätt ut : VAD (lite fula ord) HAR DU EMOT MIG EGENTLIGEN???? Jag gjorde inte detta, (hade ju varit pinsamt, det är ju min vanliga cykelsträcka och man möter samma folk rätt ofta) utan kom så småningom hem. Slet av mig alla kläder, dyngsura och ska in i duschen när jag kommer på att jag är hungrig och nog måste få i mig ngt innan. Äter lite stående i köket och under hela den här tiden klagar och gnäller jag över precis allt jag kan komma på. Saker jag inte kan påverka och ska jag vara ärlig rätt larviga saker. Kanske skrämde jag nyhemkomna globetrotterkatten Klös och  Fredrik litegrann men fick bra stöd av dem båda och måste erkänna att det var rätt skönt att få ur sig lite skit som antagligen legat och grott ett tag.

Nu är jag i Kroatien för CL med laget och har slagit inlägg på träningen. Söta lagkamrater säger: jäklar vilka bra inlägg du slår, fast de flesta är ganska kassa, så goa är dom. Fått vadmassage av Olivia och imorgon är det KGFC:s första Champions Leauge match ever och även om jag verkligen velat spela den så är det näst bäst att ändå få vara med på plats. Börjar ändå lite smått se slutet på tunneln, toppen på berget eller valfri klyscha när något jobbigt håller på att ta slut.

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar