måndag 3 oktober 2011

Tunisisk virkning och kvadden


Hej hej. Riktig dålig uppdatering har det varit nu. Mina stick/virk projekt, cost-benefitanalyser och diverse andra skumma ekonomigrejer och träning såklart har slukat tid och puttat ner mig i en liten bloggsvacka.

På hälsenefronten har det hänt grejer. Springer, hoppar, skjuter, kör en mot en (ioförsig bara mot Torbjörn än så länge men ändå, han har ju vunnit Uefa Cupen även om det var några år sedan) och idag körde jag kvadden för första gången. Torbjörn har kört två st sjukt jobbiga pass med mig, skott, vändningar, långbollar och lite tävlingar (naturligtvis med regler som ändras under spelets gång för att gynna TB). Fick ett blåmärke på armen efter TB:s armbåge och påpekade detta för honom under en vilopaus. Oj, förlåt sa TB. Förlåt? sa jag, svinglad att jag fått mitt första fotbollsrelaterade blåmärke. Det är så kul att få vara med igen, snart för fullt, samtidigt som det är så sjukt jobbigt att inte riktigt vara tillbaka än så jag kan vara med i denna fantastiska slutstrid i damallsvenskan. Det är det bästa som finns, det är de matcherna man vill spela. Sammanfattningsvis är alltså läget följande: Lyckorus över att få vara med och träna blandat med deppighet över att ändå inte kunna vara med. Ungefär som att åka Balder sex månader i streck, upp ner, fast utan säkerhetsbätlte och inkl matpauser.

För att skapa en topp till i tillvaron så var jag idag på tunisisk virkkurs eller krokningskurs (jag vet att jag sagt nepalesisk tidigare men jag kan väl inte ha koll på allt heller). Jag och ett gäng äldre kvinnor hängde i garnaffären i Mölndal, krokade, fikade och diskuterade saker som inte alls diskuteras i min vanliga vänskapskrets. Hembygdsföreningar, julmarknader, barnbarn, vilken glögg man ska bjuda på under hembygsföreningsmöten, hur stora man ska göra lovikavantar och ska man tova dem eller inte och hur det var när alla tjejer i skolan var tvugna att lära sig laga mat medan killarna fick ha träslöjd. En riktigt trevlig förmiddag och skönt ibland att vara med folk som inte bryr sig om fotboll, snackar rehab eller har någon aning om att det är slutstrid i damallsvenskan eller spelats ett VM i sommar. Naturligtvis så blev det lite tävling också, redan när vi skulle nysta garnet började det. Fick stryk av Ingegärd i den grenen men var grym på att kroka och utsåg mig själv till vinnaren även om vi gjorde olika grejer så sett till garnåtgång. Ska kanske nämnas att det förmodligen bara var jag som tävlade, det var iallafall bara jag som satt och smygkrokade lite under fikapausen.

Tåhävningstatus: Har bokfört med pallar inte att sammanställa nu, har varit för mkt sådant med ekonomikursen, behöver en sifferbreak men lovar att återkomma.

Oao/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar