onsdag 26 oktober 2011

Dåtida och Nutida Jag


Sitter i tentapluggträsket och har äntligen lyckats komma in i bubblan jag behöver vara i för att så effektivt som möjligt lagra information som sedan kan plockas fram till tentan när min mobil plingar till. Vilken konstig signal tänker jag, lite lätt irriterad över att bubblan spruckit, inte den vanliga meddelandesignalen. Det visar sig vara en händelse jag utan att komma ihåg lagt in. 6 månader sen hälsenan gick av! står det över hela skärmen. Blir alldeles kallsvettig, för jag kommer verkligen inte ihåg att jag lagt in det, känns lite som "tillbaka till framtiden" filmerna där det kommuniceras hejvilt över tidsgränserna och jag börjar tänka på M.J. Fox och undrar om det var såhär han kände sig. I vilket fall som helst så skickar alltså dåtida jag ett meddelande till nutida jag för att påminna om att jag fixat dessa 6 månader som gjorde att jag till en början knappt kunde andas när jag tänkte på att behöva ta mig igenom. Nu är det ändå väl ändå dags att stanna upp i ditt ständiga framåtsträvande och reflektera över vad du åstadkommit senaste 6 månaderna? Det är bra gjort nutida Stina! Tack dåtida Stina svarar jag och tycker lite synd om dåtida Stina och hoppas hon inte är alltför ledsen, vet ju nu att det kommer ordna sig liksom, håll ut bara!!! Sitter ju här idag med en varande brännmärke på knät efter en glidtackling, blåmärken lite här och där samt en skön trötthetskänsla i kroppen efter tuffa fotbollspass och är om än inte tillbaka i den form jag var när jag skadade mig så på god väg efter två veckors full fotbollsträning samt tester med mkt fina resultat. 

Så trots en kvarvarande känsla av sorg över allt jag inte kunnat uppleva det halvår som gått så skickar jag en tacksamhetens tanke till "whatever" att jag är nutida jag och inte dåtida jag, för hon var inte så glad då... För 6 månader sedan alltså, liggandes på en bår med nyavsliten hälsena.

Nu har jag inte tid med mer reflektioner, back to the bubble!

Oao/ Nutida Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar